ploppviola

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Liljenberg - 3 februari 2012 16:39

Pust vad skönt att kunna luta sig tillbaka i kväll med känslan av att här är rent  över allt!!!

Lämnade killarna på skolan i vanlig ordning i morse,förutom Jacob som börjat gå själv(han orkar inte vänta på rutor som ska skrapas o frostas upp)

Sen vidare till Maxi för o köpa lite helggott(de jag inte fick med mig i går)Miranda fick köpt sina tablettaskar o ostpopcorn(cheddar)

Sen hem o började städa..Dammsög o skurade alla golven här uppe.....Ut med Jacobs sängkläder på altanen(så kvalsterna ska dö)på med nya fina sängkläder jag köpte häromdagen..Dammade o plockade bort kläder han har en tendens o samla på sitt rum..vilket blir dammigt o otrevligt  o inte bra för en damm o kvalsterallergiker fram för allt(ska de vara i ett ord?)

Plockade med tvätt o fick in massa torr tvätt i klädkammaren o så fick jag tvättat en hel del..Röjde i köket,lite mer änn de vardagliga....

Röjde i tvrumme to dammade där oxå......sen lite pul o plocka varastans..Känner mig nöjd o glad!!!!


Fick hämtat Isac o Pontus i skolan o sen fixat fika till dom..Till deras stora glädje hade "mamma"(alltså jag)varit snäll och köpt panpizza resp ost o skinkpaj till dom o jag var världens bästa(de var jag inte i morse då en av dom ville va hemma o var så SJUK så SJUK)


Hade tydligen lagt sig över dagen o nu är han väldans pigg o glad o skönsjunger väldigt högt från datorn på nedanvåningen  


dom avr så duktiga när jag la Miranda o sova middag så jag somande tydligen själv oxå..Inte ofta man kan ligga så ostört o sova/vila utan att någon konfllikt uppstår i något av lägren..de var riktigt skönt o väldans välbehövligt för en trött tung kropp...

Har kännt av bebisen nästan hela tiden,den grejar väldigt när jag ligger på rygg..Men nu känner jag mig iaf lugn av att den rör på sig....


Funderar mycket kring förlossningen o hur allt ska starta o hur de kommer gå...o vem som kommer titta ut??Fast mest tänker jag just nu på smärtan o hur man egentligen kan få ut ett barn där i från?Borde jag ju fattat vid detta laget men de känns overkligt o man glömmer från gång till gånng..Fast jag minns Mirandas förlossningen väl på många sätt..Hur långdraget de blev,om man jämför med killarna fast jag har haft snabba annars.....hon satt fast o la handen emellan o de gjorde mycket i den sammanhanget o de blev lite panik o läkare började springa in o förbereda för ev åtgärder o hennes hjärtljud fortsatte att rusa upp i höjd..Hon var blå när hon kom ut o först sa ingen något o sen gick dom i väg o sög henne i halsen för hon hade lite svårt o andas(slem)


Minns att jag upprepade hur glad jag var att de var över o att jag aldrig skulle göra om de..Hahahaha...,man kan säga att jag trillade dit igen...man får ju världens finaste belöning men fy .................... vad ont man har...En dag i ens liv dock så de kommer jag klara igen...


Nu ska vi strax käka pizza,sen ska Stefan köra Ponte o ngr kompisar till kyrkan o så ska Jacob sova hos sin farmor o farfar som den stackarn inte fått göra på LÄNGE tycker han..Ha en fin helg på er!!!!//M







Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards