ploppviola

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Liljenberg - 12 februari 2012 17:11




På små liv i magen....  


Fy vad man väntar länge på såna här små liv,de är ju helt klart värt väntan o man njuter ju till störst del av sin växande mage,trots att  de finns smygande orostankar som vill knacka på emellanåt...


Hela sommaren o hela hösten vintern o nu snart vår(inte riktigt men)

Snart är den här lilla skrutten..Känns lite ogreppbart o man är så nyfiken på när de ska dra i gång...!?


De pressar på så jag nästan tappar andan emellanåt,hårda sammandragningar i hopa med aj aj ut i rygg o nedåt..

I gårkväll gjorde de riktigt ont i flera omgångar o man visste inte om de skulle köra i gång el ej...


Men nej de blev ju inget.........Pontus var född vid detta laget o Jacob nu om några dagar...


Två veckor kvar i morron.....


Känns som jag har mer saker jag vill få gjorda i veckan så håller den sig tills söndagkväll så hade de varit optimalt..Våra barnvakter kommer att resa lite längre bort under dagen på söndag så jag hoppas dom hinner hem o att inget skett den natten innan el då på dagen.....


I morse gick jag o de tre små ut på en promenad i härliga vintervädret,bort till pulkabacken..den enda jag orkar till i mitt tillstånd,men fullt tillräcklig..Isacs kompis Jakob var oxå med oss o dom var sugna på att gå till en lite mer värstingbacke o Jakob frågade Isac om dom skulle fråga mig om vi kunde gå dit,så hörde jag Isac säga:nej de orkar inte min mamma hon har ju en bebis i magen..  


Vi var där i 1½ timme o jag satt o njöt av o titta när dom lekte så fint..tom Miranda roade sig hela tiden o hjälpte till o putta fart på pojkarnas pulkor..Sen satte hon sig på rumpan o åkte ner gång på gång o så upp på backen igen o tjoade o skrek:jag klarade de(att komma upp på backen själv)


Jag hade bunkrat på mig så gott jag kunde,jackan går ju inte knäppa o båda dragkedjorna på mina nya fina vad jag trodde kvaliteskängor har gått sönder efter korta användning(min teori:köp dyrare så håller de: föll)så jag fick knyta på så gott de gick o sätta benvärmarna utanpå..dock läckte lite snö in på hemvägen men jag ska ta ner dom till skomakaren o låta honom sätta i nya dragkedjor i kraftigare kvalitee...


Här hemma har de blivit de vanliga pulet man har om dagarna;:tvätt disk o lite sånt..Stefan har satt klart taket i hall två o så nu strax är  garderoberna ihopasatta..så skönt!!! Listerna återstår ju men att nu kan vi använda hallen o ha våra grejer o se vad vi har!!!


Nu blir de strax thaimat här,skönt o slippa laga mat..känner mig inte på topp,helt slut efter dammsugning o torkning av golv o sammandragningarna är täta o tar andan i från mig nästan.....


Jacob o jag var även o handlade på Maxi:blev storhandling åter igen o jobbigt o få in de i bilen,tack o lov tog Stefan de härifrån bilen o in i huset....minsta lilla tar på krafterna nu!!!!


Om bebisen är kvar i morron så blir de nog att jag kör till pappas grav o sätter nån ros o sen ev till Perstorp för o köpa några kartonger nudlar.....sen de vanliga städ o tvättet....


Trevlig kväll!!/M














Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards