ploppviola

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Liljenberg - 15 februari 2012 09:42

Tog mig in till förlossningen i går efter att jag ringt dom o sagt att jag mådde dåligt,var tungandad,svettades o pulsen var uppe i 190....sen huvudvärk o lite suddigt på de..så dom ville att jag kom på en gång...


Stefan kom hem o tog barnen o jag körde..


Väl inne kom jag in på ett rum med en gång o fick bandet på magen för o kolla hjärljuden på bebisen,min puls o sammandragningar osv samt togs de ett blodtryck som visade 116/65..Jag har sista gångerna hos bm legat på 130/70 typ...

Så högt var de inte som jag kanske trott...


Bebisen låg på 155-165 spm

Min puls var först uppe i 110 o sen runt 98-100


Fick ligga så i en halv timme o sen skulle jag vänta på doktorn..Efter en timme började jag känna mig rätt irriterad,de var ändå alla hjärtans dag o jag ville hem o fixa middag o ge familjen sina paket...men dr dröjde o jag ringde på klockan o undrade om jag kunde åka hem för jag ville inte vänta..men nej sa dom vi får inte släppa dig iom att du sökt för hjärtklappning mm..så jag fick snällt vänta vidare,ytterligare en timme senare ringde jag igen o frågade om dr skulle komma snart för nu ville jag hem o jag åker ändå sa jag..Nej de får du inte sa dom...

Hade nog kunnat gå om jag velat men på dom lät de som jag satt i fängelse el nåt...

Efter 2½ timme kom en halvnonchalant läkare in o började ställa frågor..Har du legat mycket på sistone..Nja lite mer änn vanligt sa jag..Ja men inte i fyra dar i streck väl sa han.,.eh nej inte direkt  inte riktigt min stil o ligga i dars vis


Han ställde lite konstiga frågor o sa är du själv orolig?Ja annars söke rman väl inte..Ja de kan ju vara en propp i lungan men jag skulle ha liite mer o gå på då sa han om man skulle prioritera att röntga lungorna,annars fick han röntga en väldans massa kvinnor......ja ni hör..Lite krass o märklig får jag säga.....han kom fram till att när man är gravid så trycker de på lungorna(tack för infon)o detta barnet ligger mycket till höger tydligen på min hålven(tror han sa så?)o då kan man få svårt o andas o sen får man räkna med att bli anfådd när man går i trappor(smart läkare: detta kommer när jag ligger sitter el går)


Iaf så skickades jag ner till akuten där de togs ett ekg som visade helt bra o jag blev hemskickad..Barnmorskan var helt underbar o henne skulle jag vilja ha på min förlossning..Usk:hyfsad men inget större intryck....personalen på akuten var oxå väldigt bra o tillmötesgående...han frågade om de var första barnet?Nä sa jag jag har ngr till där hemma...  


Urinprovet visade inga infektioner,ingen äggvita men maskinen hade mätt blod med en två o en trea o bm sa att de var för jag hade öppnat mig o förlossningen är på G!!Jihooooo!!!


Sen kände hon på huvudet som nu har fixerat sig..De var de jag kände i förrgårkväll när jag stod o diskade.då när jag trodde de var dax o de stack till så kraftigt o de kände som nåt åkte nedåt...Min lilla bebis ligger i startgropen o vill bara födas..Kan INTE fatta att jag snart har den i mina armar!!???En bebis som bott i min mage!!????De är inte konstigt att vissa människor inte kan sluta föda barn:vilken gåva!!Dock inser jag min/vår begränsning o detta är slutet i min födabarnkarriär:jag lovar!!!



När jag kom hem i går fick jag ett till migränanfall men de gick över på nån timme tack o lov...

Kan bara säga att jag LÄNGTAR så mycket nu!!!!!


Hoppas bara på en bra förlossnigen med lyhörd personal o att de får gå snabbt o inget tillstöter....TACK!!!!


I dag har jag lämnat Isac o Pontus på skolan o Jacob är hemma för han har ingen röst,hostar o är rätt förkyld


Miranda o jag var inom Kvantum o köpte jäst o mjöl o nu har jag EN sats på jäsning med kanelbullar..känns som jag orkar precis bara de......


Vi har fikat lite,Miranda lekt med lera o nu ska snart mina bullar bakas ut....


i eftermiddag ska Isac med farmor hem o ajg tänkte bjuda henen på bullar här först...


Bullarna bakas främst för att Isac o Pontus har skridskoåkning i mororn med skolan o fika ska med o fredag ska Jacob åka med sin klass o även han ska få bullar med sig...


Ser ut o bli en fin dag,,kanske dagen då vår bebis föds??Hahah tror inte de men i natt vem vet!!!??

Ha en fin dag på er alla!!/M



Ps :på tal om rubriken så skulle läkaren i går först vara en kvinna men blev sedan en man:byte då de tog så lång tid för denne att dyka upp att kvinnan tydligen slutat o en man börjat..Gillar INTE att de är män vid dessa gynundersökningar o jag hade tänkt säga nej men de blev inte aktuellt.Bm sa först att de skulle göras en sådan undersökning,vilket jag inte tyckte behövdes då de inte var min kontaktorsak ds












Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards