ploppviola

Alla inlägg den 2 januari 2015

Av Liljenberg - 2 januari 2015 21:02

I dag kom första numret på prenumerationen jag fick i jul.De är sällan nuförtiden som jag tar mig tid att sitta o läsa korsord el sitta ner överhuvudtaget.
Satt o löste en liten stund.Kul faktiskt.
Vi har varit inne i dag då de blåser kraftigt.
Förutom när jag körde Isac till hans kompis.Var inom Kvantum o hämtade min Kitchen aid.Ren lycka i mitt brösten hehe.
Annars har jag mest plockat o grejat.Inte med någon större framgång då flickorna röjt i varenda hörna.En kamp i motvind.
Pontus är bättre o har inte ont mer.Däremot är han trött o bara ligger o vilar.Han äter heller inget större.Mer har fått i sig lite isglass, fil, o vatten.Min lille skrutt.
Han har inte spytt mer Tack o lov.
De blev lax o potatis till middag o ni ser vilka jag fick hjälp av.
Vi ska se ett par avsnitt av Grimms.
En serie vi fastnat för.
I morron blir de Eurogolv i Sösdala.Golv o väggar ska bestämmas färg o form på(klinkers o kakel) Svårt o se att de nånsin blir klart .Bygget alltså.Gubbarna ska va på plats på Måndag igen.Dom har haft semestern den 21 December.Rätt länge när man inte går i skolan kan jag tycka.
Men man får njuta av vägen dit.Man är ivrig o vill bara att de ska stå klart.
Go kväll//M

Av Liljenberg - 2 januari 2015 09:54

Miranda ritar hela tiden.Kolla in dessa älvor och publiken ovanför.
De stormar utanför o vi ligger i sängen o bara är..
Känns Inte frestande att gå ut.
Blir nog en innedag
Blir Inget Fredagsmys i dag.Tycker vi har myst o ätit mest hela tiden på sistone.
Jag har inte uttalat nåt nyårslöfte men kropp o själ säger mig att jag inte kan fortsätta att äta.
Jag kmr inte bli extrem på något håll men just nu känner jag för en paus helt enkelt.
Paus från godis snacks kakor läsk mm.
Måste röra mig mer.Sluta ta bilen till allt.

Mollie har börjat hosta igen.Massor hela natten.
Kanske är de kvalsterallergi?
Ska dammsuga madrasser o fixa kvalsterskydd även till vår säng.Hon sover ju fortfarande med oss.
Vi har inte testat lägga henne i egen säng ens.
Sista bebisen så man får passa på.
Dock fyller bebisen 3 år nu den 29:onde Februari.Firas 28 onde då 29 inte finns i år heller.

Miranda är ivrig o vill skicka ut kalaskort till sina kompisar redan nu.Hon fyller 6 den 28 Januari.Hon är sugen på skolan nu.Skriver ritar o fixar mest hela tiden.
Vi kmr inte fira varken Miranda el Mollie med mer än med vår familj.Bygget hinner inte bli klart så vi har ingen plats att varken sitta el va.Däremot i April när Jacob fyller 16.

Nu upp o fixa till mig o barnen.Frukost
Trevlig Fredag på er.
//M

Av Liljenberg - 2 januari 2015 00:15

Miranda har ritat av mig o Stefan.Stefan är aningen feminin tycker jag.

Pontus har fått två doser sulfa i sig.
Första gick jättebra men andra spydde han upp o även de vatten o glassen hann fått i sig.Fem ggr har han spytt i dag.
Testade hälla de i afil o då funkade de för honom.Gissar att i morron kmr han inte klara de heller men jag hoppas.
Fem dagar ska han stå ut.Han har mindre ont i kväll.Men de är efter att jag ger honom Alvedon var fjärde timme.
Får se vad vi gör i morron.Känner mig trött o omotiverad men kanske vaknar jag pigg o glad??.

På Lördag ska vi titta ut klinkers o kakel till nya toan o badrummet.
Barnfria så vi kan titta o planera i lugn o ro.
Gubbarna är förhoppningsvis på plats på Måndagmorgon.
Go natt//M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards