ploppviola

Alla inlägg den 7 januari 2015

Av Liljenberg - 7 januari 2015 23:36

Detta blev min kvällsmat.
Gott som sören med vitlökspeppar o citron på.
Tyvärr mättade de inte länge o min mage har skrikit länge nu.

Jaja de är självvalt.Jag kämpar o kämpar o min hjärna har kamp mellan att jag vill äta nyttigt o mindre, till de gör inget om jag äter i dag oxå.
Jag gillar inte att man bestämmer sig o sen inte kan hålla saker.De kunde jag förr.Fast då åt jag allt o ökade inte ett gram.

Jag skrev i ett inlägg i dag att jag inte kunde öppna dörren utan smink o ja så är de.El kan o kan, jag vill inte.Jag har sminkat mig dagligen sen jag var tolv år.Nu menar jag inte att jag måste ha brunkräm ögon skugga o hela alltet.Men jag måste ha mascara o läppglans.
Jag tycker att jag är ful utan smink.Jag har inga ögonfransar o jag ser konstig ut då.Alltså jag har ju fransar men dom är korta färglösa o meningslösa i största allmänhet.
Utseende är väldigt viktigt för mig.
Fler frågor?Är jag en dålig mamma nu? Kommer jag föra över detta på mina flickor? Tycker jag inte att dom är fina utan smink?
Jo de tycker jag.Detta handlar om mig.
Dessutom föddes dom med fina mörka fransar särskilt Miranda o hon kmr inte ens behöva mascara.
Dom fick hon efter Stefan.

Se Vad gott de ser ut.Jag ska väl klara mlrgondagen. oxå.Trots att jag måste bort till affären o handla tops o bomullsrondeller .Slutar kanske med att jag sväljer dom?
Vad gör du för o klara de du har som mål?Vad kan jag äta so. gör mig mätt men som har få kalorier.För jag håller på o dränka mig själv just nu.Dricka ihjäl mig alltså.

I morron väntar skola o dagis o jag har fått i väg två email i dag ang två kommande möten Svårt o bersätta mer när man vill skydda sina barn. Kan säga att mig vill man inte möta i skolans värld.
Om man inte följer lagen vill säga.

Nu sömn//M

Av Liljenberg - 7 januari 2015 15:42

Lite tvätt upphängd.Alltid mer som väntat.Ett evigt bärande upp och ner med tvätt.
Ska njuta av min tvättstuga här uppe sen.De badrummet vi använder nu ska bli tvättstuga.De enda som ska ske här inne är att vi ska upp med en spegel el hylla för o dölja efter de fönstret vi tog bort.Sen en grovstädning av klinkers o kaklet.Nya handtag på skåpen o bort med skötbordet.Upp med tvättmaskin o torktumlare.:en tvättstuga.
Toa o vask ska va kvar som extra.

Nu ska jag reda ut mitt hår efter tvätt Så otroligt trassligt o torrt direkt när jag tvättat de.Testat allt möjligt men torrheten består.
Jag har slutat tappa så mycket hår men de fattas hår.Mycket är på väg ner o de ger de hela ett ännu fnissigare utseende.
Har något provat något bra kosttillskott för hår o naglar o kan tipsa mig?

//M

Av Liljenberg - 7 januari 2015 13:34

Nu åker gamla taket i väldig fart.
Jag har längtat efter att få bort vårt röda tak.El ja orange men nu blir de mer vår stil.Ett mörkgrått tak.

Mollie o jag gick ner till stan.Hör nu upp alla läsare o ta fram era anteckningsböcker:jag handlade ingenting utan tittade bara.
Nog en av få ggr i mitt liv.Fanns en del rea men inte stor nog för att jag skulle nappa.

Däremot tog jag med en pasta hem till Pontus.
Miranda har åkt med sin farmor hem till dom.Isac åkte till sin kompis o Jacob o Pontus har varit en sväng på stan dom oxå.
Jag ska ta mig ner i tvättstugan.Sen mot Mirandas rum för o rensa.

Vet ni vad den kvinnliga renen kallas?

Svaret hittar ni under sista bilden.
Nu röjning//M

Irene

Av Liljenberg - 7 januari 2015 07:46

 med hammaslagen alltså.Jag låg i lugnan ro i min säng o hörde knackningar..

Tänkte att jag går inte upp..Hade ju varken kläder el smink.

Men de fortsatte knacka så jag smög in på toa o sminkade mig i hundranittio o drog på kläder snabbt.

Fler knackningar,o jag öppnade o då var min bil i vägen för en stor kranbil.

Dom håller i skribvandes stund på att plocka ner resten av de gamla taket.

Sen ska underarbetet på de göras.Byta tjärpapper o läkta om..Äntligen ska vi få vårt nya tak.Eller jag vet ju inte när men de är på gång iaf.Tack gode GUD


I dag snöar de..!!Ja ni läste rätt,de snöar.Två flickor som gav upp glädjerop.

Miranda har tjatat om sin farmor o fastännd  de blev en dubbelbokning så är hon glad över att hon ska dit i dag.

DE blir overall på, o lek i deras park antarj ag.

Nu ska jag dricka frukost   



Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards