ploppviola

Alla inlägg den 23 januari 2015

Av Liljenberg - 23 januari 2015 19:31

Rusta hade ju många jättefina tapeter.
Fler ännu förväntat faktiskt.Tog foto på ngr av dom.Stefan o jag ska dit i helgen o titta igen.
Vi var även på Coop o Kvantum o handlade lite.Miranda har varit hos Malte o lekt.Så de var jag o Mollan som var i väg.

Golven är rena o sköna o gå på.Dammsugit o svabbat dom.Har varit så mycket byggdamm i veckan att de nu känns som en fröjd att gå på dom.Taket kan fortfarande inte läggas.Så jävla typiskt att snön inte kunde väntat en vecka till när den ändå dröjt så länge.Nu står vi med flera moment som inte kan göras förens taket är på.
Känns sådär.
Men men dom har fler saker som kan göras.

Vi har ätit pizza o jag är så mätt att jag knappt kan andas.

Jacob sover hos farmor o farfar o Pontus är i väg på Markan.Bara tre barn hemma.Rena
semestern hehe.

Vi ska strax göra vid flickorna o lägga dom.Båda har varit lättgråtiga.Men just nu leker dom fint.

//M

Av Liljenberg - 23 januari 2015 09:02

02.30-05.45 sov jag.Känner mig inte värst trött.Men de brukar kännas en dag senare.
Killarna Har begett sig till skolan.
Vi är vidgjorda o ska inom de snaraste till Rusta.
Spackelkillen var här nu o la andra lagret i badrumstaket.
Han sa att golvläggare är på G nästa vecka.Shit.....när golv(kakel) o väggar (klinkers)kommer på plats är de inte långt kvar ju. Vi ska till Ikea o köpa vaskarna o skåpen.Företaget ville ha 24 000 för deras möblemang.De antog vi inte.Vi kommer undan med bra mycket mindre från Ikea.Toastolarna fixar gubbarna.Vi har inte tittat ut bubbelkaret o duschen ännu.

Elkillarna var här o drog elen o fixade för vår handdukstork.
Nu hoppas jag att vi ska få mindre handdukar i tvätten.Dom åker ofta i tvätten för dom är blöta o då inte ens smutsiga.

Jag ska snart trycka i mig gårdagens tacosrester o sen hämta upp Pålssons.

Trevlig Fredag på er alla//M

Av Liljenberg - 23 januari 2015 01:29

Ahh Jag har krypningar i benen.Kan inte sova...
Jag hade som barn väldigt svårt att komma till ro o somna.

Jag kunde ligga vaken halva nätterna.Faktiskt även då jag som 16 åring träffade Stefan.Led väldigt av att han då ville lägga sig runt 21.Låg alltid vaken tre fyra timmar.
Problemet försvann mestadels när vi fick Isac.
Fattar inte varför jag ska få tillbaks möget nu
Ska försöka igen nu.Känns inte jättekul att veta att man ska upp om 4 timmar.
Men men de kmr fler nätter.

.

Av Liljenberg - 23 januari 2015 00:49

Har jag visat fläkten vi ska ha?
Om inte så är de denna.
Mitt huvud upptas just nu nästan bara av inredning.
Dax o tömma huvudet o sova.
De är så många "ska bara" först.

Jag har fått frågan hur vi har råd.....
Ja hur får man råd?.Vi har vägt saker hit o dit.
Vi har gjort denna prioritering för att vi behöver platsen.
Vi har valt en stor familj o då får man hysa den också.
Vi får låna pengar som dom flesta andra människor.
Vi har fått välja bort tex våra prenumerationer.Vi reser inte på semester mer än en gång per år.
Vi är inte ute o festar o vi röker inte.Vi är heller inga dryckesmänniskor.Vår last är möjligtvis mat o de måste man ju ändå ha för överlevnaden.
Dom pengarna vi får över går till familjen o inredning.

Sen får vi spara o se över vad vi handlar.
Så får vi råd.

Go natt//M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards