ploppviola

Alla inlägg den 21 januari 2015

Av Liljenberg - 21 januari 2015 22:59

Nästa vecka händer de mycket här.Vet inte riktigt var jag ska ta vägen.Dom ska va överallt här så jag får nog ta mig från huset.
Väggen mellan de gamla o nya ska rivas.Alltså ska de öppnas upp mellan köken.
Golv o väggar ska sättas på toalett o badrum.
Vi får se om taket kan läggas denna veckan.Där ligger för mycket snö på taket för o kunna lägga.Dom har försökt borsta bort de men snön är för våt/tung.
Sen är de halkrisken för dom.

Jag kan inte fatta att vi snart kan flytta in.
Dock kommer vi inte kunna köpa allt på en gång.Fast vi vill.
Bit för bit så blir de bra.

Miranda sov hela natten i sin nya säng.
Hon är så glad för den.

Jag har rensat på flickornas rum.Jag var tvungen eftersom dom är helt galet överfulla med grejer.Är inte färdig ännu.
Men vad skönt o få bort massa.Mollie ska få ett litet skrivbord i present när hon fyller.Sen har vi köpt en taklampa och en fönsterlampa till henne.De blir mer o mer behovsgrejer dom kommer få vid
födelsedagar.

Nu ska de bli skönt att sova.Go natt på er//M.

Av Liljenberg - 21 januari 2015 15:59

Köpt nya muggar o skålar på ÖB.Helt i min smak.
Lite mörkare än bilderna visar.
Nu längtar jag efter nya köket.
I morron ska takpannorna på.
Nästa vecka kommer klinkersmannen.

De går mot färdigt nu.
Trodde man aldrig i början när bygglovet dröjde,grävmaskinen kördes sönder mm.
Trög start men dom jobbar i turbofart.

Miranda leker hos Malte o Mollie o jag myser i sängen.Vi ser på Jordgubbslisa.

Ska strax sätta igång ugnen.Kokt potatis o ungstekt lax.Sås o kokta/rivna moröter
//M

Av Liljenberg - 21 januari 2015 06:20

Dax att gå upp.
Känns inte jättekul i dag.Trött
Har dragits med en envis huvudvärk sista dagarna.Ont runt ögonen o vattnig o ansträngd i ögonen.Nog något mög som försöker få fäste.

I gårkväll snöade de på, så nu hoppas jag att de lagts sig riktigt o att barnen kan få lite vinterkänsla.
Jag har lagt fram termobyxor till Isac o Pontus o de ska bli kul att höra deras reaktioner.Med kul menar jag intressant.Dom är svåra att få på vettiga kläder.Särskilt Pontus:men de är inte kallt.Men jag fryser inte.Men jag har kläder på skolan/ i väskan mm.
Vinterstövlar är framsatta.Vantar o mössor.Så.....snö You better be here hehe.

Vi har ett viktigt möte i dag o jag har laddat.
Mycket står på spel o ska bestämmas.
Jag kommer inte spara på krutet.Nu upp o fixa till mig.
Hoppas Ni får en bra dag.Kör/gå lugnt.Några minuters förseningar uppväger inte risken att förlora ditt liv.//M

Häftig lampa från Gekås.Ska dit nu i vår har jag bestämt.Är 1.5 år sedan.Har så mycket jag vill ha till vårt nya.

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards